Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Reduction of fuel consumption in commercial vehicles: current possibilites and future perspectives
Autorzy: Piernikarski Dariusz
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Strony: 1819 - 1825
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Działania o charakterze ustawodawczym oraz rzeczywisty rozwój kołowych środków transportu w dużej mierze podyktowane są dążeniem do obniżenia emisji dwutlenku węgla, a tym samym negatywnego wpływu motoryzacji na emisję gazów cieplarnianych. Efektem tych działań w praktyce powinno być stałe obniżanie zużycia paliwa przez środki transportu. W artykule zostaną przedstawione najważniejsze kierunki działania prowadzące do obniżenia zużycia paliwa przez pojazdy użytkowe – zarówno w kontekście technicznym, jak i organizacyjnym oraz społecznym.
Legislative actions and real development of road transport means are largely dictated by the trend to reduce the emission of carbon dioxide and therefore minimize the negative influence of automotive sector on greenhouse gasses emission. The practical effect of these actions should be constant reduction of fuel consumption by the means of transport. The paper presents most important activities leading to reduction of fuel consumption in commercial vehicles – in technical, organizational and social aspects.