Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Technologia kuci stopów magnezu
Autorzy: Kuc Dariusz, Hadasik Eugeniusz, Gontarz Andrzej
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 8
Strony: 610 - 613
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W pracy analizowano możliwości wykonania piasty kola samolotu ze stopów magnezu o zróżnicowanym składzie chemicznym metodą kucia, które wykonuje się ze stopów aluminium. Proces kucia poprzedzono oceną technologicznej plastyczności stopów z wykorzystaniem symulatora GLEEBLE. Na podstawie badań opracowano funkcję zmian naprężenia uplastyczniającego oraz przeprowadzono numeryczną symulację procesu kucia piasty dla badanych stopów.
The researches on the possibility of forming the wheel hub of the plane from magnesium alloy using the method of hot-forging were pre- sented in this paper. Actually the wheel hubs are manufactured from aluminium alloys. Before the forging process, the technological plasticity was determined using GLEEBLE simulator. Base on results, the function of flow stress was elaborated and numerical simulation of forging process was carried out for investigated alloys.