Naturalne interfejsy w VR - analiza porównawcza
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Warianty tytułu: |
Natural interfaces in VR - comparative analysis
|
Autorzy: | Madoń Adrian, Majdanik Dawid, Szymczyk Tomasz |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2021 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Wolumen/Tom: | 18 |
Strony: | 1 - 6 |
Bazy: | BazTech | Index Copernicus | Google Scholar |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 marca 2021 |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule zaprezentowano wyniki analizy porównawczej współczesnych urządzeń umożliwiających projekcję wirtu- alnego środowiska. Analiza dotyczyła zarówno analizy parametró w technicznych samych gogli jak również porównania ergonomii interfejsów. Przetestowano następujące urządze nia: HTC Vive, Oculus Rift, PlayStation VR, Samsung Ge ar VR. Najbardziej ergonomicznym i przyjaznym użytkownikowi interf ejsem okazał się Oculus Rift, natomiast najgorzej w teście wypadły gogle Samsung Gear VR. | |
The article presents the results of a comparative analysis of contemporary virtual reality devices. The analysis focus es on both the analysis of technical parameters of the goggle s as well as comparison of natural interfaces. The followi ng devices were tested: HTC Vive, Oculus Rift, PlayStatio n VR, Samsung Gear VR. The most ergonomic and user- friendly interface turned out to be Oculus Rift, while goggles Sa msung Gear VR were the worst from tested devices. |