Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Warianty tytułu:
Natural interfaces in VR - comparative analysis
Autorzy: Madoń Adrian, Majdanik Dawid, Szymczyk Tomasz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Wolumen/Tom: 18
Strony: 1 - 6
Bazy: BazTech | Index Copernicus | Google Scholar
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 marca 2021
Abstrakty: polski | angielski
W artykule zaprezentowano wyniki analizy porównawczej współczesnych urządzeń umożliwiających projekcję wirtu- alnego środowiska. Analiza dotyczyła zarówno analizy parametró w technicznych samych gogli jak również porównania ergonomii interfejsów. Przetestowano następujące urządze nia: HTC Vive, Oculus Rift, PlayStation VR, Samsung Ge ar VR. Najbardziej ergonomicznym i przyjaznym użytkownikowi interf ejsem okazał się Oculus Rift, natomiast najgorzej w teście wypadły gogle Samsung Gear VR.
The article presents the results of a comparative analysis of contemporary virtual reality devices. The analysis focus es on both the analysis of technical parameters of the goggle s as well as comparison of natural interfaces. The followi ng devices were tested: HTC Vive, Oculus Rift, PlayStatio n VR, Samsung Gear VR. The most ergonomic and user- friendly interface turned out to be Oculus Rift, while goggles Sa msung Gear VR were the worst from tested devices.