Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Smołka Jakub
Rok wydania: 2005
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 3
Strony: 169 - 178
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
This paper presents a solution to a major drawback of watershed transformation: oversegmentation. The solution utilizes one of its main advantages – very good edge extraction. It is a method that simulates pouring water onto a landscape created on a basis of a digital image. Unfortunately transformation produces a region for each local minimum so, usually, the number of watersheds (catchment basins) is too big. Watershed region growing is based on a minimum variance region growing algorithm [1-3]. It differs from the original in that it grows a homogenous region by adding and removing entire watersheds (catchment basins) and not separate pixels. The generalized watershed based region dilation and contraction are presented. Thanks to the use ofwatershed transformation, the region growing process is not able to grow a region easily outside the object boundaries. Test segmentations of two class images and a comparison between the minimum variance and the watershed based region growing are presented.