Two-Stage Substantiation of Placement of Public Transport Stops
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
100
Lista 2021
Status: | |
Autorzy: | Zhamanbayev Baurzhan, Raimbayev Adilkhan, Almakhanova Elmira, Raimbayeva Saule, Wójcik Waldemar |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2021 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 1 |
Wolumen/Tom: | 16 |
Strony: | 87 - 97 |
Web of Science® Times Cited: | 1 |
Scopus® Cytowania: | 1 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 15 marca 2021 |
Abstrakty: | angielski |
Designation of places for public transport stops is a key component of research on their accessibility. However, further research is needed to solve the problem with organization of public transport stops. This paper provides the results of an priori ranking analysis aimed at defining the most significant factors affecting the accessibility of stops and their scope. The proposed mathematical model, which uses dimensional theory, consists of two stages: pedestrians' movement to a stop and passengers' trip to a transit stop. It is a theoretical premise that allows to determination of placement of public transport stops considering the main indicators, which are the distance covered by pedestrians and the speed of public transport. |