Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Galopowanie interferencyjne dwóch walców o równych średnicach
Autorzy: Błazik-Borowa Ewa, Flaga Andrzej
Rok wydania: 1998
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 44
Strony: 371 - 389
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski | polski
The paper deals with numerical analyses of interference galloping of two elastically supported circular cylinders of equal diameters. The basis of the analyses is a quasi-steady model of this phenomenon. The model assumes that both cylinders participate in the process of interference galloping and they have two degrees of freedom. The movement of the cylinders is described as a set of four nonlinear differential equations. On the basis of numerical solutions of these equations the authors evaluate the correctness of this quasi-steady model. Then they estimate the dependence of a critical reduced velocity on the Scruton number, turbulence intensity and arrangements of the cilinders.
Tematem pracy jest analiza numeryczna galopowania interferencyjnego dwóch sprężyście podpartych walców o równych średnicach. Podstawą tej analizy jest model quasi-ustalony tego zjawiska, który zakłada, że oba walce biorą udział w procesie galopowania interferencyjnego oraz że stanowią układ o dwóch stopniach swobody. Ruch walców jest opisany przez układ czterech nieliniowych różniczkowych równań. Na podstawie numerycznego rozwiązania tych równań określono poprawność modelu quasi-ustalonego. Następnie oszacowano zależność zredukowanej prędkości krytycznej od liczby Scrutona, intensywności turbulencji i wzajemnego ustawienia walców.