Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
Balanced Scorecard in Enterprise Management
Autorzy: Ożga Joanna , Jaśkowski Piotr
Rok wydania: 2005
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 56
Strony: 14 - 24
Bazy: Baz Ekon
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W pracy przedstawiono koncepcję zarządzania przedsiębiorstwem w oparciu o strategiczną kartę wyników na przykładzie firmy budowlanej. Zwrócono uwagę na takie powiązanie celów cząstkowych z celami strategicznymi, które pozwoli na bieżącą kontrolę efektów realizacji długofalowych zamierzeń. Proponowana koncepcja zarządzania umożliwia zrównoważenie odmiennych, często sprzecznych ze sobą celów przedsiębiorstwa.
The paper deals with the management concept based on application of balanced scorecard presented on the example of a construction enterprise. Particular attention is paid to such a link between fragmentary targets and strategic targets of the company which enables a current control of the fulfilment of long-term targets. The proposed management concepts enable to balance various, often contradictory enterprise objectives.(original abstract)