Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
50
Poziom II
Status:
Autorzy: Istomina Tatyana V., Petrunina Elena V., Nikolsky A. E., Istomin Viktor V., Omiotek Zbigniew, Dzieńkowski Mariusz, Amirgaliyev Beibut
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 181 - 198
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The study considers the problem of increasing the efficiency of diagnosis and prevention of the development of nervous, musculoskeletal and cardiovascular diseases, diseases that often lead to disability, especially at a young age. An analysis is made of approaches to solving this problem, associated with the need to process a large pool of unstructured data that requires the use of modern intellectual methods. An integrated approach is proposed which includes the theoretical study of the problem and the practical implementation of research, the creation of methods for finding interdependent factors and the development of special equipment and software. The chapter details the problems associated with the lack of a theoretical study describing the process of biofeedback functioning. A model of biofeedback is presented with elements of the theory of automatic control. A software is developed for the implementation of experimental research of the proposed model of biofeedback. Methodologically, a three-level ontological structure is used to examine analytical decision models of an inclusive process. Based on the ontological description of the process of inclusion, a generalised structure of the information-analytical system was developed, the core of which is the knowledge base, built on the databases on the physical and psychological characteristics of students. A practical implementation of the analysed approach to building an intelligent information system of support for the educational process will allow creation of individual learning paths for students, which will improve the quality of the educational process and prevent the risk of developing nervous, musculoskeletal and cardiovascular diseases.