Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Bartnicki Jarosław, Pater Zbigniew
Rok wydania: 2004
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 155-156
Strony: 1867 - 1873
Impact Factor: 0,578
Web of Science® Times Cited: 51
Scopus® Cytowania: 62
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The hollowed crankshafts, camshafts or stepped shafts find lately large fields of applications in modern constructions. Utilization of them permits to reduce inertia and weight of elements up to 30% without diminutions of strength characteristics. One of the perspective production technologies of these parts is cross-wedge rolling (CWR). In this work some results of numerical analysis, made with MSC. SuperForm 2002 software, for hollowed shaft in CWR technology are presented. Obtained dependences between process stability, deformation ratio and wall thickness of formed material are shown. The article presents the results of experimental works which were made for verification of numerical simulations. The authors present the phenomena reducing field of stability of CWR process parameters for hollowed shafts. The knowledge of these problems permits in the future to impose data for designing of CWR technology.