Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Boguta Artur, Pietrzyk Wiktor
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 5
Wolumen/Tom: 14
Strony: 9 - 11
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
W obecnych czasach, w których intensywnie szuka się alternatywnych źródeł energii, a także walczy się z zanieczyszczeniem środowiska, akumulatory odgrywają coraz większą rolę. Przemysł motoryzacyjny coraz więcej pieniędzy przeznacza na badania dotyczące ogniw galwanicznych oraz produkuje coraz więcej pojazdów z napędem hybrydowym lub elektrycznym. Mimo wdrażania nowych rozwiązań oraz konstrukcji, akumulatory kwasowo-otowiowe 33 wciąż najpopularniejszymi bateriami stosowanymi w pojazdach. Ich produkcja sięga setek milionów sztuk rocznie. Przez rożne rozwiązania techniczne próbuje się wydłużyć okres ich trwałości, ale nieodpowiednie użytkowanie skraca ich żywotność. Odpowiedni sposób eksploatacji akumulatorów jest ściśle związany z posiadaną wiedzą dotyczącą budowy, sposobu działania, prawidłowej diagnostyki oraz procesów zachodzących w baterii.