O zasadach konstruowania taryf w pasażerskim transporcie kolejowym
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
2
Lista B
| Status: | |
| Autorzy: | Kowalik Przemysław |
| Rok wydania: | 2012 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana |
| Język: | polski |
| Wolumen/Tom: | 2 |
| Strony: | 160 - 167 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | NIE |
| Abstrakty: | polski |
| Jedną z cech pasażerskiego transportu kolejowego w Polsce jest dostępność w ofercie niektórych przewoźników różnych cenowo i jakościowo produktów ( 1 i 2 klasa, różne kategorie pociągów). Pasażer może skorzystać z tych produktów jedynie na części trasy podróży odbywanej w ramach ważności jednego biletu. Zróżnicowanie cenowe produktów pociąga za sobą konieczność dopłacenia za część podróży odbytą przy wykorzystaniu produktu droższego. W pracy przedstawiono zasady, jakim powinno podlegać tworzenie taryf z dopłatami do droższych produktów wykorzystywanych na części trasy. pokazano również skutki nieprzestrzegania tych zasad dla pasażerów i przewoźników zilustrowane przykładami pochodzących z taryf polskich przewoźników kolejowych. |