Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Kowalik Przemysław
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Wolumen/Tom: 2
Strony: 160 - 167
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
Jedną z cech pasażerskiego transportu kolejowego w Polsce jest dostępność w ofercie niektórych przewoźników różnych cenowo i jakościowo produktów ( 1 i 2 klasa, różne kategorie pociągów). Pasażer może skorzystać z tych produktów jedynie na części trasy podróży odbywanej w ramach ważności jednego biletu. Zróżnicowanie cenowe produktów pociąga za sobą konieczność dopłacenia za część podróży odbytą przy wykorzystaniu produktu droższego. W pracy przedstawiono zasady, jakim powinno podlegać tworzenie taryf z dopłatami do droższych produktów wykorzystywanych na części trasy. pokazano również skutki nieprzestrzegania tych zasad dla pasażerów i przewoźników zilustrowane przykładami pochodzących z taryf polskich przewoźników kolejowych.