Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Warianty tytułu:
The role of electromobility in the mitigation of greenhouse gas emissions
Autorzy: Chudy Aleksander
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Strony: 10 - 10
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski
W alarmującym tempie zwiększa się emisja gazów cieplarnianych, a wraz z nią narasta globalne ocieplenie i zmniejsza się warstwa ozonowa. Władze wielu krajów zaczęły rozważać alternatywne sposoby ograniczania zanieczyszczenia powietrza, takie jak wytwarzanie energii za pomocą energii jądrowej, fal, wiatru czy energii słonecznej. Pojazdy elektryczne, napędzane wodorem czy gazem ziemnym to tylko kilka kroków w kierunku zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych. Jako możliwe rozwiązania proponowane są pojazdy hybrydowe typu plug-in oraz infrastruktura vehicle-to-grid. Przy rosnącym wsparciu rządów na całym świecie, m.in. Stanów Zjednoczonych, Chin i wielu krajów Europy, kładzie się nacisk na elektromobilność. Korzyści elektromobilności dla środowiska zależą od rzeczywistego użytkowania pojazdów elektrycznych oraz wyzwań, takich jak ograniczony zasięg czy wpływ ładowania akumulatora na parametry jakości energii elektrycznej. Można zaobserwować, że w przyszłości pojazdy elektryczne zastąpią konwencjonalne pojazdy napędzane benzyną i olejem napędowym. Praca zawiera kompleksowy przegląd publikacji na temat redukcji emisji zanieczyszczeń spowodowanej użytkowaniem pojazdów elektrycznych.