Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
70
Lista 2021
Status:
Autorzy: Wojciechowski Łukasz, Cisowski Tadeusz, Małek Arkadiusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 11
Strony: 1 - 16
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 21 marca 2021
Abstrakty: angielski
The basic problem concerning the waste management system is work organization, which should be effective with maximum profit and minimum financial outlays. This means that the key factor for the efficient functioning of this system are all types of costs. When collecting waste, the main operational cost factors are the driver's working time and the service time of the waste collection vehicle, as well as the route that the vehicle has to cover. The article presents route optimization solution for a vehicle collecting urban waste (both mixed and segregated) is a simple method of determining the order of driving through individual city streets. The prepared solution is universal and is not limited only to the surveyed housing estate. It presents a pattern that can be applied to other routes in a similar way. Shortening the distance and thus the working time is a result of minimizing empty runs and moving several times over the same section. Developing an optimal route for so many values requires very complicated calculations and would not reflect the real possibilities of waste collection by employees and MZGK Company. The presented solution can be used as an instruction to take the first steps to optimize the operation of the vehicle and as an initial point for further modifications of the operating system.