Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Autorzy: Dzieńkowski Mariusz
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Wolumen/Tom: 1
Strony: 394 - 401
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
Trend związany z wykorzystaniem cloud computing (chmur obliczeniowych) obejmuje coraz to nowsze obszary życia w tym edukację. Komputer podłączony do sieci z zainstalowanym systemem operacyjnym i przeglądarką internetową stwarza obecnie wiele nowych możliwości także dla wykładowców, nauczycieli, studentów i różnego rodzaju instytucji edukacyjnych. Cloud computing (CC) jest stosowany w pracy zespołowej, nauczaniu i uczeniu się na odległość, tworzeniu dokumentacji, wykonywaniu obliczeń, prezentacji czy komunikacji. Celem artykułu jest przedstawienie korzyści, zagrożeń oraz potencjalnych perspektyw dla rozwoju cloud computing na rynku edukacyjnym.