Wpływ rodzaju ogniwa paliwowego na charakterystyki zasilanego silnika elektryczne– badania symulacyjne
Artykuł w czasopiśmie
Status: | |
Warianty tytułu: |
The influence of fuel cell type on characteristics of supplied electric motor – simulation research
|
Autorzy: | Adamiec Marek |
Rok wydania: | 2012 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 14 |
Strony: | 7 - 17 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule zaprezentowano wyniki badań symulacyjnych układu „ogniwo paliwo¬we – silnik elektryczny”. Symulacje zostały wykonane w programie Matlab Simulink. Omówiono budowę, właściwości i zastosowanie ogniw paliwowych. Opisano charakterystyki silnika zasila¬nego przez alkaliczne ogniwo typu AFC oraz membranowe ogniwo typu PEMFC. Układ „ogniwo – silnik” był analizowany w nieustalonym i ustalonym stanie pracy. | |
The paper presents results of the simulation research of „fuel cell – electric motor” system. The simulations were made in Matlab Simulink programme. Construction, properties and application of fuel cells were discussed. Characteristics of electric motor which was supplied by the alkaline fuel cell (AFC) as well as membrane fuel cell (PEMFC) were described. “Fuel cell – motor” sys¬tem was analyzed in a steady and unsteady state of motor operation. |