Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Status:
Warianty tytułu:
The influence of fuel cell type on characteristics of supplied electric motor – simulation research
Autorzy: Adamiec Marek
Rok wydania: 2012
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 14
Strony: 7 - 17
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
W artykule zaprezentowano wyniki badań symulacyjnych układu „ogniwo paliwo¬we – silnik elektryczny”. Symulacje zostały wykonane w programie Matlab Simulink. Omówiono budowę, właściwości i zastosowanie ogniw paliwowych. Opisano charakterystyki silnika zasila¬nego przez alkaliczne ogniwo typu AFC oraz membranowe ogniwo typu PEMFC. Układ „ogniwo – silnik” był analizowany w nieustalonym i ustalonym stanie pracy.
The paper presents results of the simulation research of „fuel cell – electric motor” system. The simulations were made in Matlab Simulink programme. Construction, properties and application of fuel cells were discussed. Characteristics of electric motor which was supplied by the alkaline fuel cell (AFC) as well as membrane fuel cell (PEMFC) were described. “Fuel cell – motor” sys¬tem was analyzed in a steady and unsteady state of motor operation.