Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
40
Lista 2021
Status:
Autorzy: Królak Cezary , Czyż Zbigniew, Siadkowska Ksenia, Kliza Rafał
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 1736
Numer artykułu: 012054
Strony: 1 - 7
Scopus® Cytowania: 1
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: V International Conference of Computational Methods in Engineering Science
Skrócona nazwa konferencji: CMES 2020
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 23 listopada 2020 do 26 listopada 2020
Miasto konferencji: Lviv
Państwo konferencji: UKRAINA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 25 stycznia 2021
Abstrakty: angielski
The paper presents the CFD analysis of the main rotor of the unmanned helicopter model with a maximum take-off mass of up to 150 kg. The calculations were performed in ANSYS Fluent software. The results of the work are the relationship between the lift force generated by the main rotor as a function of the blade angle of attack. The results are presented for the three considered rotational speeds i.e. 1400, 1600, 1800 rpm. As the angles of the blades of attack increases, an increase in the rotor lift force, torque, and power requirement of the tested main rotor was observed. Additionally, the power required to drive a carrier rotor for the three speeds in question was calculated. Examined changes in the power requirement of the main rotor also showed a percentage increase when changing the α and increasing the rotational speed. The result based on the numerical calculations for three blades main rotor model were presented in tables and diagrams