Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Warianty tytułu:
Control of trolleybus traction network switch points based on the functional generation of individual vehicle codes
Autorzy: Hołyszko Piotr
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Strony: 119 - 133
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 29 września 2020
Abstrakty: polski | angielski
Podczas prowadzenia trolejbusu, jego kierowca, poza wszystkimi czynnościami jakie wykonują kierowcy innych pojazdów, steruje zwrotnicami zainstalowanymi na sieci trakcyjnej. Ta dodatkowa czynność wpływa negatywnie na skupienie jego uwagi oraz koncentrację. W celu ograniczenia tych negatywnych skutków wprowadzane są różne metody sterowania zwrotnicami sieci trakcyjnej. Ich ocena ze względu na łatwość sterowania, niezawodność, bezpieczeństwo, absorbcję uwagi kierowcy i wpływ na trakcję pojazdu jest celem artykułu. W artykule przedstawiono ponadto metodę sterowania zwrotnicami sieci trakcyjnej opartą o generację indywidualnych kodów pojazdów.
While driving a trolleybus, his driver, in addition to all activities performed by drivers of other vehicles, controls the switch points installed on traction network. This additional activity negatively affects his attention and concentration. To reduce these negative effects, various methods are used to control traction network. Their assessment due to the ease of control, reliability, safety, absorption of the driver's attention and impact on the vehicle's traction is the aim of the article. The article also presents the method of controlling switch points on traction network based on the generation of individual vehicle codes.