Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Golewski Przemysław, Sadowski Tomasz, Pietras Daniel, Dudzik Sylwia
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: Pt 5
Wolumen/Tom: 45
Strony: 4264 - 4267
Web of Science® Times Cited: 8
Scopus® Cytowania: 8
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 8th International Conference on Advanced Materials and Structures
Skrócona nazwa konferencji: AMS 2020
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 7 października 2020 do 9 października 2020
Miasto konferencji: Timișoara
Państwo konferencji: RUMUNIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
Aluminum - composite adhesive joints are used in many technical fields, e.g. in the automotive, aviation, and construction industries. They are exposed to mechanical as well as environmental loads. The paper presents laboratory results for samples aged in the Weiss Technik SC 450 salt chamber. Aging of samples was done for four periods: 7, 14, 21, and 28 days. In addition, reference samples that were not exposed to salt spray were also tested. The tests were carried out on a total of 25 samples. Two-component “Distal Classic” epoxy adhesive was used to make the adhesive joint. The article analyzes both the strength of the joints and the energy needed for damage. As a result of research, it was found that after the first week of the samples being in the chamber, the force loss is almost 50%. The paper also presents macroscopic images of the surface after damaging the joints, which shows that the adhesive layer does not provide much protection against corrosion in the joint lap.