Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Golewski Przemysław, Sadowski Tomasz, Rusinek Alexis
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: Pt 5
Wolumen/Tom: 45
Strony: 4275 - 4279
Web of Science® Times Cited: 2
Scopus® Cytowania: 2
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 8th International Conference on Advanced Materials and Structures
Skrócona nazwa konferencji: AMS 2020
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 7 października 2020 do 9 października 2020
Miasto konferencji: Timișoara
Państwo konferencji: RUMUNIA
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
PMC (Polymer Matrix Composites), in addition to static loads, can also be exposed to dynamic loads as a result of impacts. Aircraft or cars are particularly vulnerable to this type of loading, where small objects, e.g. pebbles, sand grains, and metal debris may hit. Such loads can cause cracking or lead to complete damage. Therefore, the paper presents research results for the most commonly used polymer composite reinforced with glass fibers (GFRP). For GFRP samples, hand lay-up lamination was used. The tests were carried out using SHPB (Split Hopkinson Pressure Bar) the device equipped with steel bars with a diameter of 20.5 mm. Three load levels were used: 1 bar (≈1000 1/s), 1.5bars (≈1500 1/s) and 2bars (≈2000 1/s). The dimensions of the samples were 12 × 12mm, and the thickness was depending on the tested material. The analysis of the results was carried out in the WASP (Waves Analysis and Study Program) program, obtaining the true stress – true strain diagrams.