The SHPB tests for GFRP composites subjected to three levels of strain rates
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Autorzy: | Golewski Przemysław, Sadowski Tomasz, Rusinek Alexis |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2021 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | Pt 5 |
Wolumen/Tom: | 45 |
Strony: | 4275 - 4279 |
Web of Science® Times Cited: | 2 |
Scopus® Cytowania: | 2 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | 8th International Conference on Advanced Materials and Structures |
Skrócona nazwa konferencji: | AMS 2020 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 7 października 2020 do 9 października 2020 |
Miasto konferencji: | Timișoara |
Państwo konferencji: | RUMUNIA |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | angielski |
PMC (Polymer Matrix Composites), in addition to static loads, can also be exposed to dynamic loads as a result of impacts. Aircraft or cars are particularly vulnerable to this type of loading, where small objects, e.g. pebbles, sand grains, and metal debris may hit. Such loads can cause cracking or lead to complete damage. Therefore, the paper presents research results for the most commonly used polymer composite reinforced with glass fibers (GFRP). For GFRP samples, hand lay-up lamination was used. The tests were carried out using SHPB (Split Hopkinson Pressure Bar) the device equipped with steel bars with a diameter of 20.5 mm. Three load levels were used: 1 bar (≈1000 1/s), 1.5bars (≈1500 1/s) and 2bars (≈2000 1/s). The dimensions of the samples were 12 × 12mm, and the thickness was depending on the tested material. The analysis of the results was carried out in the WASP (Waves Analysis and Study Program) program, obtaining the true stress – true strain diagrams. |