Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
100
Lista 2021
Status:
Autorzy: Buraczyńska Barbara, Majerek Dariusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: Special Issue 2
Wolumen/Tom: 24
Strony: 112 - 126
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 12 czerwca 2021
Abstrakty: angielski
Purpose: The main purpose of this article is to create e-commerce flexibility measurement model. The additional goal is to verify whether four proposed factors differentiate e-commerce flexibility. The examined factors are the company size, the number of employees, the number of years in e-commerce, and the geographic coverage of sales. Design/Methodology/Approach: In order to achieve this goal, an online survey was conducted. The questionnaire was based on literature studies. It was filled in by over 200 owners or managers of e-commerce enterprises. The collected data was analysed statistically using exploratory factor analysis, Cronbach's method, Pillai's statistic of MANOVA omnibus test. Findings: The e-commerce flexibility measurement model has been created. The statistical analysis revealed groups of the implicit factors of the flexibility of e-commerce enterprises. The results confirmed the dependence between the factors differentiating flexibility and the groups of flexibility of an e-commerce company. Practical Implications: The research showed that flexibility, which is a desirable feature of these companies, can mature along with their sustainable development. Originality/Value: The underlying structure of e-commerce flexibility was created. The discovery of the implicit factors of the flexibility of e-commerce enterprises is the starting point for further research on online stores.