Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
40
Lista 2021
Status:
Warianty tytułu:
Moduļa tipa mašīnas – traktora agregāta kustības vadības eksperimentālie pētījumi
Autorzy: Ivanovs Semjons, Bulgakov Volodymir , Nadykto V. , Ihnatiev Ye., Smolinskyi S. , Kiernicki Zbigniew
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2020
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski | litewski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 61
Strony: 9 - 16
Web of Science® Times Cited: 9
Scopus® Cytowania: 14
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 31 sierpnia 2020
Abstrakty: angielski | litewski
The paper presents an analysis of the basic principles of formation, the properties and characteristics of a new modular energy tool, consisting of the energy and the technology modules. The purpose of this study is to assess the degree of impact of the throttle in the hydraulic line, connecting the cavity of the hydraulic cylinder, upon the controllability of the modular power tool with a mounted plough during the movement of the ploughing aggregate on the headland. As a result of the conducted tests, it was proved that increasing the controllability of the movement of the aggregate on the basis of a mobile power tool is possible by throttling one of the hydraulic cylinders that limit the mutual reciprocal rotation of the modules in a horizontal plane. Installation of the throttle modular power tool on the limiting hydraulic cylinder with a drag coefficient 1.03×106∙N∙m∙s∙rad–1 allows one to reduce two times the delay in the reaction of the relative bearing of the energy module to a change in the angle of rotation of its driven wheels.
Darbā analizēti jauna moduļa tipa enerģētiska un tehnoloģiska līdzekļa vērtēšanas un raksturošanas pamatprincipi. Pētījumu mērķis – droseles ietekmes pakāpes novērtēšana hidrocilindru dobumus savienojošajā hidromaģistrālē aršanas agregāta ar uzkarināmu arklu kustības laikā pagrieziena joslā. Pētījumu rezultātā pierādījies, ka agregāta kustības vadības uzlabošanās uz mobilā enerģētiskā līdzekļa bāzes iespējama pie viena hidrocilindra droselēšanas, ierobežojot moduļu savstarpējo pagriešanos horizontālā plaknē. Ierobežojoša hidrocilindra uzstādīšana moduļa tipa enerģētiskajam līdzeklim ar droseles pretestības koeficientu 1.03×106∙N∙m∙s∙rad–1 ļauj divas reizes samazināt enerģētiskā moduļa virziena leņķa reakcijas nokavēšanos uz dzenošo riteņu pagriešanos.