Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Caban Jacek
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 16
Strony: 1 - 10
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 czerwca 2021
Abstrakty: angielski
As it is commonly known, during the operation of vehicles, their operational parameters change, related to the influence of working factors, the current road situation or wear processes of vehicle components. Currently, for many years there has been a disc ussion on improving the environmental properties of motor vehicles, considering technical, legal and operational factors. The article presents selected research results of a vehicle using the eco - driving technique in city traffic on the so - called r outine route in a selected area of the city of Lublin in south - eastern Poland. The tests were carried out on a passenger car with a spark ignition engine powered by gasoline. The obtained test results focus on the influence of selected driving parameters, such as: average speed, driving time, mileage, road characteristics, number of stops, number of brakes. The conducted research indicates the possibility of using eco - driving in city traffic and gives positive results.