Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2021
Status:
Autorzy: Gołąbek Łukasz, Gauda Konrad, Żuk Krzysztof, Kozłowski Edward
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: Special Issue 2
Wolumen/Tom: 24
Strony: 523 - 533
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 czerwca 2021
Abstrakty: angielski
Purpose: The main purpose of the article is to identify the demand curve and to forecast demand in subsequent periods using the Metropolis-Hastings algorithm. Design/Methodology/Approach: The Metropolis-Hastings algorithm belonging to the Markov Chain Monte Carlo was used to identify the demand curve and to forecast the demand in subsequent periods. This method consists in generating (drawing) a sample in accordance with the modified distribution and the possibility of rejecting a new sample in case of insufficient improvement of the quality index. Findings: The results of the conducted research indicate that the presented solution of generating a sample in accordance with the modified distribution and the possibility of rejecting a new sample in the event of insufficient improvement of the quality index is effective in identifying and forecasting the demand. Practical Implications: The algorithm presented in the article can be used to forecast stays taking into account the product life curve. Originality/Value: A novelty is the use of the Metropolis-Hastings algorithm to identify the demand curve and the forecast of demand in subsequent periods to determine the strategy of long-term products by analyzing the sales volume of the product.