Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
Lista A
Status:
Warianty tytułu:
Automated control of the preform reheating process in the manufactu ring of poly(ethylene terephthalate) containers. Pt 2, Identification of the dynamical properties of controlled object
Autorzy: Stączek Paweł, Płaska Stanisław
Rok wydania: 2013
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 2
Strony: 121 - 126
Impact Factor: 0,617
Bazy: Baztech | Web of Science Core Collection
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski
Praca jest drugą częścią cyklu publikacji dotyczących badań zmierzających do opracowania układu automatycznej regulacji temperatury preform z poli(tereftalanu etylenu) (PET) w procesie ich uplastyczniania. Opisano metody oraz wyniki identyfikacji właściwości dynamicznych obiektu sterowania. Omówiono utworzone modele dynamiczne oraz zweryfikowano ich zgodność (adekwatność) z danymi doświadczalnymi. Stwierdzono, że procesy zachodzące podczas uplastyczniania preform cechuje względnie duża inercja, co stanowi główną przyczynę niskiej jakości sterowania manualnego, realizowanego przez operatora. Przedstawiono wyniki statystycznej oceny jakości przykładowego procesu uplastyczniania przebiegającego w torze otwartym. Otrzymane rezultaty wskazują jednoznacznie na potrzebę opracowania automatycznego układu regulacji temperatury w procesie ogrzewania preform. Przedyskutowano także oryginalny pomysł wykorzystania nowej miary, określającej pośrednio warunki termiczne panujące w tunelu grzewczym, do poprawy jakości dynamicznej sterowania.