Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
100
Lista 2021
Status:
Autorzy: Walczak-Skałecka Agnieszka, Mieszajkina Elena
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: Special Issue 2
Wolumen/Tom: 24
Strony: 706 - 715
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 czerwca 2021
Abstrakty: angielski
Purpose:The objective of the article is to discuss the results of the study concerning the impact of start-up capital and the specific profession a person practicesupon the intensity of activities undertaken in personal brand building.Design/Methodology/Approach:The review of literature was conducted in order to identify the components of the start-up capital and to establish the relationship between the personal brand building process and the start-up capital. The empirical study employed the survey method with the use of a questionnaire. The study examined a representative sample of Polish Internet users in May 2021. Findings:The authors proposedto view the start-up capital of the personal brand as a sum of the cultural, social and economic capital. The results of the study suggest that the higher the sum,the more personal branding activities are undertaken. People pursuing professions characterized by creativity, a broad scope of decision-making, and dependent on individual performance manifest a higher activity concerning personal brand building.Practical Implications:The article contributes to the discussion regarding the viability of the practical application of the personal brand concept among various social and professional groups. Originality/Value: The results of the analysis and theoretical considerations discussed inthis article complement existing research concerning theintensity of activitiesundertakenin personal brand building.