Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Dižo Ján, Blatnický Miroslav, Semenov Stanislav, Mikhailov Evgeny, Kostrzewski Mariusz, Droździel Paweł, Šťastniak Pavol
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 55
Strony: 629 - 636
Scopus® Cytowania: 31
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 14th International Scientific Conference on Sustainable, Modern and Safe Transport
Skrócona nazwa konferencji: TRANSCOM 2021
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 26 maja 2021 do 28 maja 2021
Miasto konferencji: High Tatras, Horný Smokovec
Państwo konferencji: SŁOWACJA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 21 lipca 2021
Abstrakty: angielski
As vehicles powered by conventional combustion engines must be refueled with fossil fuels, so electric vehicles need to supply their own source of energy needed to power them. In case of electric vehicles, electric energy is the main commodity, which is stored in batteries. Electric energy for electric vehicle (or some kinds of hybrid vehicles) is most often supplied by home electric charging station or public charging station. If we want to discuss advantages of operation of electric vehicles, we have to analyze the way of production of electric energy. If the vast majority of electricity produced in less ecological ways, which burden and pollute the environment, electric vehicles cannot be claimed as an environmentally friendly alternative and a substitute for internal combustion vehicles. There are also issues with charging options, building infrastructure, recycling used batteries and many others factors effecting future modes of transport. The article analyses the current overview of possibilities of charging electric or plug-in hybrid vehicles, current infrastructure aimed mainly on region of Central and Eastern.