Electric and plug-in hybrid vehicles and their infrastructure in a particular European region
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Autorzy: | Dižo Ján, Blatnický Miroslav, Semenov Stanislav, Mikhailov Evgeny, Kostrzewski Mariusz, Droździel Paweł, Šťastniak Pavol |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2021 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 55 |
Strony: | 629 - 636 |
Scopus® Cytowania: | 31 |
Bazy: | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | 14th International Scientific Conference on Sustainable, Modern and Safe Transport |
Skrócona nazwa konferencji: | TRANSCOM 2021 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 26 maja 2021 do 28 maja 2021 |
Miasto konferencji: | High Tatras, Horný Smokovec |
Państwo konferencji: | SŁOWACJA |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 21 lipca 2021 |
Abstrakty: | angielski |
As vehicles powered by conventional combustion engines must be refueled with fossil fuels, so electric vehicles need to supply their own source of energy needed to power them. In case of electric vehicles, electric energy is the main commodity, which is stored in batteries. Electric energy for electric vehicle (or some kinds of hybrid vehicles) is most often supplied by home electric charging station or public charging station. If we want to discuss advantages of operation of electric vehicles, we have to analyze the way of production of electric energy. If the vast majority of electricity produced in less ecological ways, which burden and pollute the environment, electric vehicles cannot be claimed as an environmentally friendly alternative and a substitute for internal combustion vehicles. There are also issues with charging options, building infrastructure, recycling used batteries and many others factors effecting future modes of transport. The article analyses the current overview of possibilities of charging electric or plug-in hybrid vehicles, current infrastructure aimed mainly on region of Central and Eastern. |