The investigation of eco-driving possibilities in passenger car used in urban traffic
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Autorzy: | Caban Jacek |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2021 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 55 |
Strony: | 212 - 219 |
Scopus® Cytowania: | 10 |
Bazy: | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | 14th International Scientific Conference on Sustainable, Modern and Safe Transport |
Skrócona nazwa konferencji: | TRANSCOM 2021 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 26 maja 2021 do 28 maja 2021 |
Miasto konferencji: | High Tatras, Horný Smokovec |
Państwo konferencji: | SŁOWACJA |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 21 lipca 2021 |
Abstrakty: | angielski |
As commonly known during the operation of technical facilities their properties of operating parameters are changed, this also applies to the vehicle used internal combustion engines. It is connected with the influence of working and external factors on the internal combustion engine. For many years, there has been a discussion on the improvement of the ecological properties of vehicles moving in urban traffic, including technical, legal and solutions related to the technology of vehicle operation and use. This article presents preliminary test results of vehicle in the eco-driving operation in road condition in urban traffic. The results of the impact of chosen parameters like: average speed, time driving, course, type of road, number of stop’s, number of braking, was presented. Tests was carried out on passenger car powered by gasoline engine in urban traffic condition travel by so called ”routine route”, of a selected area of the city of Lublin in the south-east Poland. |