Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
140
konferencja
Status:
Autorzy: Witczak Marcin, Seybold Lothar, Bocewicz Grzegorz, Mrugalski Marcin, Gola Arkadiusz, Banaszak Zbigniew
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 1 - 8
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 3
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: IEEE International Conference onFuzzy Systems (FUZZ-IEEE) 2021
Skrócona nazwa konferencji: FUZZ-IEEE 2021
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 11 lipca 2021 do 14 lipca 2021
Miasto konferencji: Virtual Conference
Państwo konferencji: LUKSEMBURG
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
A permanent growth of electrical forklifts' applications makes them a dominating indoor and outdoor transportation tool. In spite of an unquestionable appeal of e-mobility, forklifts accumulators undergo a gradual degradation, which has to be suitably maintained. Thus, an appropriate work scheduling and human operator skills are crucial for their remaining useful life control. The paper proposes a comprehensive practical solution, which can be used for settling the above problem. It starts with shaping an appropriate IoT infrastructure located on a designed shopfloor. Using the above infrastructure, a strategy for an identification of Takagi-Sugeno operator model is proposed. Subsequently, a tool for assessing a forklift's accumulator remaining useful life is introduced and integrated with the operator model. These constitute a core component for the final scheduling framework, which can tolerate inevitable delays caused by human operators. All these factor contribute towards the remaining useful life control of the cooperating forklifts accumulators. Finally, the performance of the proposed strategy is verified using selected simulation scenarios involving forklift-based transportation tasks.