Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
100
Lista 2021
Status:
Autorzy: Połednik Bernard
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 73
Numer artykułu: 103096
Strony: 1 - 10
Web of Science® Times Cited: 17
Scopus® Cytowania: 18
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 15 czerwca 2021
Abstrakty: angielski
A comparison of mobile and stationary air quality measurements in Lublin, Poland during the COVID-19 lockdown in 2020 and in a comparable period in 2017 has demonstrated that a substantial decrease of the traffic intensity by more than 50%, especially during certain times of the day in the lockdown period has only been partially reflected in the air quality improvement in the city. Mobile measurements carried out during six runs within a 24-hour period in 2017 and 2020 indicated a decrease of the average PM2.5 and PM10 concentrations by ~ 30% and ~14%, respectively. In turn, stationary measurement results obtained for the same periods demonstrated their increase by respectively ~35% and ~106% and a decrease in the average NO2, NOx, C6H6 and CO concentrations. This could have been impacted by meteorological factors and emissions from other, non-traffic-related sources, mainly from residential coal burning. The changes in the vehicle fleet structure could also have played a role.