Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Wlazło-Ćwiklińska Magda, Klech Piotr, Szulżyk-Cieplak Joanna
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,8
Język: polski
Strony: 105 - 116
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 21 lipca 2021
Abstrakty: polski | angielski
W rozdziale omówiono kwestie związane z występowaniem awarii podczas transportu substancji niebezpiecznych. Skupiono się na transporcie drogowym amoniaku oraz chloru. Omówiono charakterystykę występowania zagrożeń związanych z transportem wymienionych substancji oraz ich negatywnym wpływem na środowisko naturalne oraz życie człowieka. Przedstawiono przykładowe analizy wybranych zdarzeń dla zróżnicowanych warunków terenowych oraz atmosferycznych ALOHA. W szczególności omówiono teren zabudowany, w którym przedstawione zagrożenia mogą wystąpić. Omówiono również rozkłady stężenia, które występują zarówno dla chloru jak i amoniaku na tych terenach [13]. Poddano również analizie możliwości wystąpienia na zasięgu geograficznym zdarzeń opisanych w rozdziale. Zaprezentowaną w pracy metodykę przeprowadzania symulacji można wykorzystać do celów przygotowania procedury postępowania w przypadku wystąpienia zdarzenia awaryjnego z udziałem substancji niebezpiecznych głównie w transporcie
This chapter discusses the issues related to the occurrence of failures during the transport of hazardous substances. The focus was strictly on road transport of ammonia and chlorine. The characteristics of these threats and their negative impact on the environment and human life are discussed. Sample analyzes of selected events for various ALOHA terrain conditions are presented. In particular, the built-up area in which the presented threats may occur was discussed. Concentration distributions that occur for both chlorine and ammonia in these areas are also discussed. The possibility of the occurrence of the events described in this chapter on the geographical scope was also analyzed. The simulation methodology presented in the paper can be used to prepare the procedure to be followed in the event of an emergency incident involving hazardous substances, mainly in transport.