Zgadzam się
Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.
W rozdziale omówiono kwestie związane z występowaniem awarii podczas transportu
substancji niebezpiecznych. Skupiono się na transporcie drogowym amoniaku oraz chloru.
Omówiono charakterystykę występowania zagrożeń związanych z transportem
wymienionych substancji oraz ich negatywnym wpływem na środowisko naturalne oraz
życie człowieka. Przedstawiono przykładowe analizy wybranych zdarzeń dla
zróżnicowanych warunków terenowych oraz atmosferycznych ALOHA. W szczególności
omówiono teren zabudowany, w którym przedstawione zagrożenia mogą wystąpić.
Omówiono również rozkłady stężenia, które występują zarówno dla chloru jak i amoniaku
na tych terenach [13]. Poddano również analizie możliwości wystąpienia na zasięgu
geograficznym zdarzeń opisanych w rozdziale. Zaprezentowaną w pracy metodykę
przeprowadzania symulacji można wykorzystać do celów przygotowania procedury
postępowania w przypadku wystąpienia zdarzenia awaryjnego z udziałem substancji
niebezpiecznych głównie w transporcie
This chapter discusses the issues related to the occurrence of failures during the transport
of hazardous substances. The focus was strictly on road transport of ammonia and chlorine.
The characteristics of these threats and their negative impact on the environment and human
life are discussed. Sample analyzes of selected events for various ALOHA terrain conditions
are presented. In particular, the built-up area in which the presented threats may occur was
discussed. Concentration distributions that occur for both chlorine and ammonia in these
areas are also discussed. The possibility of the occurrence of the events described in this
chapter on the geographical scope was also analyzed. The simulation methodology presented
in the paper can be used to prepare the procedure to be followed in the event of an emergency
incident involving hazardous substances, mainly in transport.