Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Warianty tytułu:
Learning programming in schools. New educational challenges in the light of the 2017/18 education system reform
Autorzy: Celiński Maciej
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,6
Język: polski
Strony: 159 - 167
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 czerwca 2021
Abstrakty: polski | angielski
Nowa podstawa programowa z 2017 r. dla szkół podstawowych i podstawa programowa z 2018 r. dla szkół ponadpodstawowych wprowadza naukę programowania jako fundament zajęć informatycznych. W niniejszym artykule skupiam się na wyróżnieniu treści programowych dotyczących nauki programo-wania, a także na przedstawieniu nowych wymagań dla zawodu nauczyciela w zakresie wykorzystania ICT oraz programowania. Wskazuje także umiejętności, które uczeń będzie nabywał w trakcie swojej przygody z programowaniem.
The new core curriculum from 2017. For schools and the core curriculum from 2018 for secondary schools, learning programming as the foundation of IT classes. In this article, I focus on highlighting the curriculum content for learning programming, as well as on presenting new requirements for the teaching profession in the use of ICT and programming. It also indicates the skills that the student will acquire during his / her adventure with programming.