Nauka programowania w szkołach. Nowe wyzwania edukacyjne w świetle reformy systemu edukacji 2017/18
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Warianty tytułu: |
Learning programming in schools. New educational challenges in the light of the 2017/18 education system reform
|
Autorzy: | Celiński Maciej |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Arkusze wydawnicze: | 0,6 |
Język: | polski |
Strony: | 159 - 167 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 czerwca 2021 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Nowa podstawa programowa z 2017 r. dla szkół podstawowych i podstawa programowa z 2018 r. dla szkół ponadpodstawowych wprowadza naukę programowania jako fundament zajęć informatycznych. W niniejszym artykule skupiam się na wyróżnieniu treści programowych dotyczących nauki programo-wania, a także na przedstawieniu nowych wymagań dla zawodu nauczyciela w zakresie wykorzystania ICT oraz programowania. Wskazuje także umiejętności, które uczeń będzie nabywał w trakcie swojej przygody z programowaniem. | |
The new core curriculum from 2017. For schools and the core curriculum from 2018 for secondary schools, learning programming as the foundation of IT classes. In this article, I focus on highlighting the curriculum content for learning programming, as well as on presenting new requirements for the teaching profession in the use of ICT and programming. It also indicates the skills that the student will acquire during his / her adventure with programming. |