Ensuring the Continuity of Power Supply to the On-Board Auxiliary Devices of the Trolleybus through the Recuperation of Kinetic Energy
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
140
Lista 2021
Status: | |
Autorzy: | Hołyszko Piotr, Zieliński Dariusz, Niewczas Andrzej, Rymarz Joanna, Dębicka Ewa |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2021 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 16 |
Wolumen/Tom: | 14 |
Numer artykułu: | 5035 |
Strony: | 1 - 18 |
Impact Factor: | 3,252 |
Web of Science® Times Cited: | 2 |
Scopus® Cytowania: | 4 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 17 sierpnia 2021 |
Abstrakty: | angielski |
When a trolleybus travels through insulated sections of the overhead contact line, it experiences momentary power interruptions, which adversely affect the vehicle’s on-board auxiliary subassemblies. To reduce these negative effects, one can harness energy recovered via regenerative braking. A model power supply circuit diagram for structural systems of the trolleybus is proposed. Simulation tests were carried out to develop a method for analyzing power supply to trolleybus auxiliary devices and verify it in a real-life example. The results allow determination of the limit power that can be generated by the trolleybus drive system to feed auxiliary devices during interruptions in power supply from the overhead contact line. The possibility of powering the on-board auxiliary equipment of a trolleybus using energy from recuperation with a traction motor is presented. |