Design and FEM Analysis of an Unmanned Aerial Vehicle Wing
Fragment książki (Rozdział monografii pokonferencyjnej)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Autorzy: | Semotiuk Leszek, Józwik Jerzy, Kukiełka Kamila, Dziedzic Krzysztof |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Strony: | 365 - 370 |
Web of Science® Times Cited: | 2 |
Scopus® Cytowania: | 3 |
Bazy: | Web of Science | Scopus | IEEE Xplore |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | 8th IEEE International Workshop on Metrology for AeroSpace (MetroAeroSpace) |
Skrócona nazwa konferencji: | MetroAeroSpace 2021 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 23 czerwca 2021 do 25 czerwca 2021 |
Miasto konferencji: | Neapol |
Państwo konferencji: | WŁOCHY |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | angielski |
This paper relates to airfoil selection and wing design for an unmanned aerial vehicle. The proposed wing design is analyzed numerically by FEM using Ansys. Changes in aerodynamic characteristics are illustrated through examples of different wing airfoil geometries. Quantitative aerodynamic parameters are determined, and obtained analysis results are compared with data from NACA airfoil databases. Geometries of individual structural members of the wing are specified, including ribs, spars, spar stiffeners (at fuselage attach points) and skin shape. The shape and fastening of high-lift devices such as ailerons and flaps are proposed. Also, different variants of spars and rib holes are tested and compared using structural simulations. |