Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Autorzy: Semotiuk Leszek, Józwik Jerzy, Kukiełka Kamila, Dziedzic Krzysztof
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 365 - 370
Web of Science® Times Cited: 2
Scopus® Cytowania: 3
Bazy: Web of Science | Scopus | IEEE Xplore
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 8th IEEE International Workshop on Metrology for AeroSpace (MetroAeroSpace)
Skrócona nazwa konferencji: MetroAeroSpace 2021
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 23 czerwca 2021 do 25 czerwca 2021
Miasto konferencji: Neapol
Państwo konferencji: WŁOCHY
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
This paper relates to airfoil selection and wing design for an unmanned aerial vehicle. The proposed wing design is analyzed numerically by FEM using Ansys. Changes in aerodynamic characteristics are illustrated through examples of different wing airfoil geometries. Quantitative aerodynamic parameters are determined, and obtained analysis results are compared with data from NACA airfoil databases. Geometries of individual structural members of the wing are specified, including ribs, spars, spar stiffeners (at fuselage attach points) and skin shape. The shape and fastening of high-lift devices such as ailerons and flaps are proposed. Also, different variants of spars and rib holes are tested and compared using structural simulations.