Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
20
Poziom I
Status:
Warianty tytułu:
The process of verifying the technical condition and mileage of a used car
Autorzy: Gita Arkadiusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Strony: 73 - 87
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 15 września 2021
Abstrakty: polski | angielski
Zakup samochodu osobowego nigdy nie był łatwym zadaniem. Przeciętnemu człowiekowi, nieposia- dającemu specjalistycznej wiedzy oraz narzędzi, niezwykle trudno jest ocenić stan techniczny pojazdu. Jednostki zawodowo zajmujące się sprzedażą używanych samochodów stosują wiele sposobów ukrywania wad oraz zatajania istotnych informacji dotyczących stanu technicznego czy też rzeczywistych wskazań drogomierza. Niniejsze opracowanie stanowi przykład sposobu weryfikacji stanu technicznego, historii, przebiegu oraz ewentualnych kolizji, w których brał udział badany pojazd, na podstawie wiedzy oraz przeprowadzonych badań naukowych. Obiektem badań był samochód osobowy Fiat Bravo II. Przeprowadzono dokładne oględziny pojazdu. Wykorzystano szeroki zakres metod badawczych i diagnostycznych, począwszy od badań organoleptycznych, poprzez diagnostykę pokładową, na badaniu na profesjonalnej ścieżce diagnostycznej kończąc. Sprawdzono również grubość powłoki lakierniczej. Przeprowadzone analizy pozwoliły wykluczyć uczestnictwo pojazdu w kolizji lub wypadku drogowym, określić jego stan techniczny oraz zweryfikować prawdziwość wskazania licznika przebiegu.
Purchasing a passenger car has never been an easy process. It is extremely difficult for an average person who does not have specialist knowledge and tools to estimate the technical condition of a vehicle. Professionals selling used cars have perfected ways of masking defects and concealing important information about the technical condition or withdrawing odometer. This study is an example of how to verify the technical condition, history, mileage and collision history of a car on the basis of knowledge and conducted scientific research. The object of the research was the Fiat Bravo II passenger car. A thorough examination of the vehicle was carried out. A wide range of methods was used, from organoleptic tests, through on-board diagnostics, to examinations on a professional diagnostic path. The thickness of the varnish coat was also checked. The conducted analyzes allowed to determine the vehicle's collision history, its technical condition and to verify the accuracy of the odometer reading.