Zgadzam się
Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.
Zakupu samochodu osobowego nigdy nie był łatwym procesem. Przeciętnemu
człowiekowi, nie posiadającemu specjalistycznej wiedzy oraz narzędzi, niezwykle
trudno jest oszacować stan techniczny pojazdu. Szczególne pod tym względem są
ostatnie lata. Osoby zawodowo zajmujące się sprzedażą używanych samochodów
do perfekcji osiągnęły sposoby maskowania wad oraz zatajania istotnych informacji
odnośnie stanu technicznego czy też cofania liczników przebiegu.
Niniejsze opracowanie stanowi przykład sposobu weryfikacji stanu technicznego,
historii, przebiegu oraz przeszłości kolizyjnej samochodu na podstawie wiedzy oraz
przeprowadzonych badań naukowych.
Obiektem badań był samochód osobowy Fiat Bravo II. Przeprowadzono dokładne
oględziny pojazdu. Wykorzystano szeroki zakres metod od badań organoleptycznych,
poprzez diagnostykę pokładową, na badaniu na profesjonalnej ścieżce diagnostycznej
kończąc. Sprawdzono również grubość powłoki lakierniczej. Przeprowadzone analizy
pozwoliły określić przeszłość kolizyjną pojazdu, jego stan techniczny oraz zweryfikować prawdziwość wskazania licznika przebiegu.