Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Warianty tytułu:
Comparative analysis of the proprietary navigation system and the built-in Unity engine tool
Autorzy: Kempny Maciej, Barszcz Marcin
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Wolumen/Tom: 20
Strony: 217 - 224
Bazy: Baztech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 września 2021
Abstrakty: polski | angielski
Systemy nawigacyjne to zaawansowane narzędzia, które pozwalają tworzyć postacie inteligentnie poruszające się po świecie gry. W ramach niniejszej pracy przeprowadzono analizę porównawczą autorskiego systemu nawigacji o nazwie Alchemyavigation oraz wbudowanego narzędzia silnika Unity - systemu NavMesh. Do przeprowadzenia badań wykorzystano autorską aplikację zbudowaną przy pomocy silnika Unity, w ramach której zaimplementowano tożsame scenariusze badawcze bazujące na porównywanych systemach. Finalnie, na podstawie zebranych wyników oraz dokumentacji badanych systemów zrealizowana została analiza porównawcza, która dowiodła tezy że własne rozwiązania mogą dorównać rozwiązaniom domyślnym, a także, że pozwalają wprowadzać nowe funkcjonalności .
Navigation systems are advanced tools that allow you to create characters intelligentl y moving around the game world. The purpose of this thesis was to conduct a comparative analysis of the proprietary navigation system “Alchemy Navigation” and the builtin tool of the Unity engine - “NavMesh”. An proprietary application created with the Unity engine was used to conduct the research, under which identical scenarios based on the tested systems were implemented. Finally, on the basis of the collected results and documentation of the research objects, a comparative analysis was carried out and proved the thesis that own solutions can match the default solutions .