Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Warianty tytułu:
Graphics display capabilities in web browsers
Autorzy: Sołtysiuk Damian Piotr, Skublewska-Paszkowska Maria
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Wolumen/Tom: 20
Strony: 237 - 242
Bazy: Baztech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 września 2021
Abstrakty: polski | angielski
Artykuł dotyczy wyświetlania grafiki w przeglądarkach internetowych. Można wyróżnić parę metod związanych z jej wyświetlaniem. Omawianymi metodami wtym artykule są: SVG, HTML5 Canvas oraz silnik graficzny WebGl. Badania wykonane zostały przy użyciu dedykowanej aplikacji webowej napisanej w Angularze oraz języku TypeScript wraz z pomocą biblioteki Two.js służącej do wyświetlania grafiki 2D. Dotyczyły przeanalizowania czasu renderowania i liczby klatek na sekundę elementów prostych i złożonych. Animacja badająca liczbę klatek na sekundę także miała dwa typy złożoności. Po przeanalizowaniu wszystkich wyników stwierdzono, że kierując się czasem renderowania elementów, najlepszą metodą jest HTML5 Canvas. Natomiast najlepszą metodą, osiągającą największą liczbę FPS przy animacji jest WebGl.
The article discusses the issue of displaying graphics in web browsers . A couple of methods related to its display can be distinguished. The methods discussed are: SVG, HTML5 Canvas and the WebGl grap hics engine. The research was done using a dedicated web application written in Angular and TypeScript langua ge along with the help of Two.js library for displaying 2D graphics. It concerned the analysis of the r endering time and frame rate of simple and complex elements. The frame rate animation also had two types of complexity. After analyzing all the results it concluded that, guided by the rendering time of the elements, HTML5 Canvas turned out to be the best method. On the other hand, the best method which achieves the highest number of FPS for animation is WebGl.