Comparative analysis of Unity and Unreal Engine efficiency in creating virtual exhibitions of 3D scanned models
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
5
spoza listy
Status: | |
Warianty tytułu: |
Analiza porównawcza wydajności silników Unity i Unreal Engine w aspekcie tworzenia wirtualnych pokazów modeli pochodzących ze skanowania 3D
|
Autorzy: | Ciekanowska Agata Malwina, Kiszczak-Gliński Adam Krzysztof, Dziedzic Krzysztof |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2021 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 20 |
Strony: | 247 - 253 |
Bazy: | Baztech |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 września 2021 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Głównym celem tej pracy było porównanie dwóch silników gier (Unrea l Engine oraz Unity) w tworzeniu wirtualnych pokazów. W artykule opisano doświadczenie badające ich wydajność. Na potrzeby eksperymentu przygotowano dwie bliźniacze aplikacje testowe, zbudowane na bazie tych samych assetów. Pozwoliły one na zbadanie i porównanie wydajności rozpatrywanych silników oraz zapoznanie się z tym jak wygląda praca na każdym z nich. Analiza porównawcza zebranych danych pozwoliła wyłonić wydajniejsze rozwiązanie, którym okazał się silnik Unity. | |
The main purpose of this work was to compare two game engines (Unreal Engine and Unity) in creating virtual exhibi tions. The article is a scientific description of a test of their efficiency. For the needs of the research two identical test applications built on the basis of the same assets were created. Those application s enabled researchers to examine and compare the efficiency of engines in question, as well as familiarizing themselv es with the workflow on each platform . The comparative analysis of gathered data let more effective solution to emerge , which happens to be Unity engine. |