Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
Lista B
Status:
Autorzy: Penkała Piotr, Płowaś Beata
Rok wydania: 2013
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 17
Wolumen/Tom: 7
Strony: 77 - 82
Web of Science® Times Cited: 0
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 15 marca 2013
Abstrakty: angielski
The design of sheet metal parts, pressed, used in the automotive industry is very complicated. Many factors influence the final shape of the part. Contemporary designer does not need to have the knowledge needed to understand the essence of its all requirements that are placed on parts of the body. It is only important that they are aware of their existence and know who in the company can help them in their fulfilment of the construction. Nowadays, only the constructor creates a CAD model geometry, which is assumed to provide the functionality. The rest of the aspects such as the provision of adequate stiffness, manufacturability, assembly features, vibration analysis, etc., are the arena of other specialists. This is the essence of constructing simultaneous, where many cell companies often work on the same element, giving it a set of features impossible to obtain by one expert on everything. Therefore, the role of the designer is often limited to being only a CAD system operator.