Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
70
Lista 2021
Status:
Autorzy: Surdacki Piotr, Gontarz Andrzej, Winiarski Grzegorz, Samołyk Grzegorz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 15
Strony: 352 - 363
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 grudnia 2021
Abstrakty: angielski
The control of product shape and dimensions poses some problems in hot ring rolling. In the rolling process, material flows both circumferentially and axially, which leads to increased ring height. Changes in shape and dimensions of ring cross section depend on several process parameters, which makes it difficult to predict ring diameter. This paper presents the results of a study investigating the hot radial rolling process for C45 steel rings in terms of the effect of main roll feed speed on product geometry. It was found that the application of a higher feed speed of the main roll and thus of a greater ratio between this speed and circumferential speed of the main roll led to increased axial material flow and reduced cross-sectional defect known as ”fishtail”. Machining losses generated due to cross-sectional defects were also determined. Results were used to determine the feed speed to circumferential speed ratio ensuring the lowest possible cross-sectional defect and material consumption.