Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
5
spoza listy
Status:
Autorzy: Siadkowska Ksenia
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 1
Wolumen/Tom: 2429
Numer artykułu: 020035
Strony: 1 - 6
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 3rd Central European Symposium on Thermophysics (CEST)
Skrócona nazwa konferencji: CEST 2021
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 1 września 2021 do 3 września 2021
Miasto konferencji: Kazimierz Dolny
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 listopada 2021
Abstrakty: angielski
The paper discusses the concepts of the solutions to improve functionality and performance of unmanned aerial vehicles. The analysis of the unmanned aerial vehicle (UAV) market was performed with particular emphasis on innovative ideas. The paper describes the project on the application of intelligent materials in main rotor blades. The change of geometric characteristics such as the geometric twist angle will be fully controllable by simple temperature or magnetic field controllers with compensation due to ambient conditions (external temperature). Many research works in the global aviation industry focus on the application of intelligent materials in aircraft. The majority of such studies is devoted to solutions improving the performance of fixed-wing aircraft. This is related to their currently dominant market share. High market dynamics, limitations of simulation systems, e.g. in numerical fluid mechanics (difficulties in turbulence modelling) and innovative potential of intelligent materials have resulted in the creation of a technological niche for new solutions in the rotorcraft sector.