Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
20
Lista 2021
Status:
Autorzy: Novák Andrej, Bugaj Martin, Novák Sedláčková Alena, Kandera Branislav, Stelmach Anna, Łusiak Tomasz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 6
Strony: 182 - 188
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 23 maja 2021
Abstrakty: angielski
The article further extends the researched issue of the unmanned aircraft use in the pre-flight and post-flight visual check of aircraft. Procedures of pre-flight inspection are fulfilled by the aircraft maintenance certified staff or the crew member before flight. The process is similar for all categories of aircraft, but its implementation differs for individual specific types of aircraft. Therefore, the article will deal only with small training aircraft, which will be used to verify the use of UAV (Unmanned Aerial Vehicle) in normal operation. It identifies and defines the problem of using multiple UAV in swarms and their usage in standard activities in aircraft operation. The outcome should be a reduction of the number of possible failures cause by the human factor with impact on the safety in operations. Proportionately important fact is the desirable minimization in the time necessary to carry out a pre-flight inspection process, which will improve the final indicator of the efficiency in aeroplane operations.