Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
50
Poziom II
Status:
Autorzy: Gursky Volodymyr, Kuzio Igor, Lanets Olena, Zinko Yaroslav, Nosko Pavlo, Gromaszek Konrad, Droździel Paweł, Kalimoldayev Maksat, Tuleshov Amandyk
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 17 - 28
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The structural scheme of a vibration stand, with an unbalanced inertia drive for testing of dampers with nonlinear viscous friction, is presented. The research is based on the minimization of the root mean square error obtained during simulation and the actual piecewise nonlinear dissipative characteristic of the damper. For the known characteristic of the damper and the inertial parameters of the vibration stand, optimum conditions of perturbation are provided, which are characterized by minimal force and the frequency of rotation of the unbalanced mass and also correspond to the restriction on the acceleration of the damper’s working part. The design, force, and power characteristics of the low-frequency resonance vibration stand’s drive are calculated. Simulation of the vibration stand dynamics was performed, and kinematic, force, and power dependencies were obtained, in accordance with which, the conditions of the functioning of the vibration stand correspond to the realized damping characteristic of the tested object.