Wielokrotne błędy węzłów mechatronicznych w pojeżdzie
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
4
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Sumorek Andrzej |
Rok wydania: | 2013 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 3 |
Strony: | 371 - 377 |
Bazy: | BazTech | Index Copernicus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski |
Dla posiadaczy pojazdów,sygnałem do podjęcia dziłań naprawczych są mniej lub bardziej czytelne komunikaty wyświetlane na desce rozdzielczej pojazdu.Często użytkownik nie może na podstawie pojedynczego symbolu wnioskować o rozmiarach uszkodzenia i ewentualnym czasie oraz kosztach usunięcia problemu.W artykule przedstawiono rzeczywisty przypadek uszkodzenia pojazdu objawiający się jednym prostym komunikatem,który związany był z istnieniem kilku jednoczesnych usterk. Zaprezentowano pełny proces detekcji uszkodzenia podzespołów.Opisywany przypadek jest szczególnie aktualny,ponieważ reprezentuje sytuację,w której możliwości techniczne producentów pozwalają na montaż dużej liczby węzłów mechatronicznych,zaś ograniczenia finansowe nie pozwalają na uzyskanie elementów o pożądanej jakości. |