Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
70
Lista 2021
Status:
Warianty tytułu:
A hybrid induction motor with frequency converter windings connected in the Scott system
Autorzy: Goleman Ryszard
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2021
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 12
Wolumen/Tom: 97
Strony: 165 - 168
Web of Science® Times Cited: 0
Scopus® Cytowania: 0
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 grudnia 2021
Abstrakty: polski | angielski
Przedstawiono podstawy działania silnika indukcyjnego w skojarzeniu z magnetycznym przetwornikiem częstotliwości. Uzwojenia przetwornika połączono w układ Scotta i zasilono trójfazowo w celu uzyskania dwufazowego napięcia wyjściowego o potrojonej częstotliwości, podawanego na uzwojenia silnika. Umożliwia to uzyskanie pola wirujące w szczelinie z prędkością trzykrotnie większą niż wynika to bezpośrednio z częstotliwości napięcia zasilającego. Zamieszczono wyniki symulacji komputerow
The basics of the operation of an induction motor in combination with a magnetic frequency converter are presented. The windings of the converter are connected in a Scott system and supplied with a three-phase power supply in order to obtain a two-phase output voltage of tripled frequency, applied to the motor windings. This makes it possible to obtain a field rotating in the gap at a speed three times higher than that resulting directly from the frequency of the supply voltage. The results of computer simulation, obtained in Flux 2D, are presented in the form of voltage waveforms and characteristics of rotational speed and electromagnetic torque