Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

Status:
Autorzy: Błazik-Borowa Ewa, Misztela Andrzej, Pieńko Michał, Robak Aleksander
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Strony: 29 - 32
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: XXVII Conference of Lightweight Structures in Civil Engineering
Skrócona nazwa konferencji: XXVII LSCE 2021
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 2 grudnia 2021 do 3 grudnia 2021
Miasto konferencji: Łódź
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte repozytorium
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 24 listopada 2021
Abstrakty: angielski
The aim of the paper is to present methods of FEM scaffolding models building based on the results of laboratory tests. Scaffoldings consist of various components. Stands, transoms, braces are usually modelled as frame elements using geometric data and material properties. Decks are structures of complex geometry and their modelling requires simplifications calibrated on the basis of tests resulting with horizontal stiffness of this scaffolding part. The flexibility of the stand-transom joints should be modelled following two laboratory tests, i.e. with this connection subjected to moments acting in each of two directions. The numerical model of the entire scaffolding must be then verified in a global test, where the behaviour of the entire scaffolding with the set of horizontal and vertical forces applied is examined. Each simplifications must guarantee that the results obtained in the calculations are on the safe side. On the other hand, the differences between the results of calculations and laboratory tests are mostly due to these simplifications.