Zdalne nauczanie przedmiotów matematycznych oraz laboratoryjnych na uczelni wyższej jako wyzwanie w czasie pandemii
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Warianty tytułu: |
Distance learning of mathematics and laboratories at a university as a challenge during a pandemic
|
Autorzy: | Futa Anna |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Strony: | 89 - 99 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 15 grudnia 2021 |
Abstrakty: | angielski | polski |
The article refers to the situation in the academic community caused by the SARS-CoV-2 coronavirus pandemic. Considerations were focused on methods and techniques of education that significantly changed their nature from stationary to fully distance learning. The basic tools that supported the process of distance learning and verification of learning outcomes have been shown. In particular, the considerations concern education in the field of mathematical and laboratory subjects. The laboratory classes discussed in the article include classes concerning the computer technologies, especially two selected programs dedicated to advanced calculations and data visualization, such as Maxima and R. This work was also based on the author's conclusions and experience gained during distance learning in a pandemic at the Lublin University of Technology in the academic year 2020/21. | |
Niniejsza praca dotyczy sytuacji zaistniałej w społeczności akademickiej, spowodowanej pandemią wywołaną przez koronawirusa SARS-CoV-2. Skupiono się na metodach i technikach kształcenia, które w znaczący sposób zmieniły swój charakter ze stacjonarnego na tryb całkowicie zdalny. Przedstawiono podstawowe narzędzia, które stanowiły wsparcie w procesie kształcenia na odległość i weryfikacji efektów uczenia się. W szczególności rozważania dotyczą kształcenia z zakresu przedmiotów o charakterze matematycznym oraz laboratoryjnym. Na zajęcia laboratoryjne, które omówiono w pracy, składają się zajęcia z wykorzystaniem technologii komputerowych, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch wybranych programów przeznaczonych do zaawansowanych obliczeń i wizualizacji danych: Maxima oraz R. Praca ta powstała także w oparciu o wnioski wynikające z doświadczeń autorki zdobytych podczas zdalnego nauczania w czasie pandemii na Politechnice Lubelskiej w roku akademickim 2020/21. |