Interaktywny Escape room w nauczaniu matematyki
Fragment książki (Rozdział w monografii)
MNiSW
20
Poziom I
Status: | |
Warianty tytułu: |
An interactive Escape room for teaching mathematics
|
Autorzy: | Gandzel Agnieszka |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Strony: | 109 - 125 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 15 grudnia 2021 |
Abstrakty: | polski | angielski |
W 2020 roku nauczyciele stanęli przed wyzwaniem edukacji zdalnej. Musieli zapoznać się z możliwościami, jakie dają nowoczesne technologie, a jednocześnie zaktywizować uczniów i sprawić, by chętnie się uczyli. Dlatego też zaczęli tworzyć różne zagadki, quizy itp. w świecie wirtualnym. Zaczęły też powstawać interaktywne Escape roomy, które do tej pory odbywały się stacjonarnie. Niniejszy rozdział ma na celu przedstawienie głównych założeń Escape roomu, jego wartości i ograniczeń, oraz przykładowego pokoju ucieczki z zakresu edukacji matematycznej stworzonego w serwisie genial.ly. W artykule opisano istotę Escape roomu, jego funkcjonowanie w edukacji, a także zaprezentowano przykładowy interaktywny pokój z zakresu edukacji matematycznej w edukacji wczesnoszkolnej. | |
In 2020, teachers faced the challenge of remote education. They had to become familiar with the possibilities offered by modern technologies, and at the same time activate students and make them willing to learn. Therefore, they started to create various puzzles, quizzes, etc. in the virtual world. Interactive Escape Rooms, which were held stationary until now, also began to appear. This article aims to present the main assumptions of the Escape room, its values and limitations, and an exemplary escape room in the field of mathematical education created on the genial.ly website. The article describes the essence of the Escape Room, its functioning in education, and presents an example of an interactive room in the field of mathematical education in early childhood education. |